Time management
Te weinig tijd? Te veel taken?

Je dag begint met goeie bedoelingen. Maar nog voor de middag lijk je er al aan voor de moeite. 3 mails, 2 vragen, 1 brandje dat je moet blussen.
Je to-dolijst? Die is alleen maar langer geworden.
Het voelt alsof je geleefd wordt.
Je mompelt bozig tegen jezelf: "𝘑𝘦 𝘮𝘰𝘦𝘵 𝘨𝘦𝘸𝘰𝘰𝘯 𝘣𝘦𝘵𝘦𝘳 𝘱𝘭𝘢𝘯𝘯𝘦𝘯."
Alsof dat het probleem is. Plannen op zich vind je niet zo moeilijk. Je houden aan die planning, daar wringt het schoentje. Zeker als je team je constant nodig heeft. Of je snel snel alles zelf wel even oplost.
Als manager is je werk gefragmenteerd, onderbroken en onvoorspelbaar. Waar je als medewerker gefocust kon werken aan 1 taak, moet je als manager rekening houden met het onverwachte.
Het ligt dus niet aan je planning, of aan je discipline.
Het ligt aan het feit dat je rol veranderd is, maar je systeem niet.
#timemanagement #leiderschap #firsttimemanager #persoonlijkleiderschap